پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119960
در دنيا سربازان گمنام را کجا دفن مي‌کنند؟
تاریخ انتشار : 1393/10/06 08:18:15
نمایش : 1752
اکثر کشورهاي دنيا براي سربازان جنگي خود و مقبره‌هاي آن‌ها ارزش ويژه‌اي قائل هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در بسياري از کشورهاي دنيا کشته شدگان جنگي به تدريج به يک نماد و بخشي از هويت آن جامعه تبديل مي شوند. به همين دليل مسئولان ترجيح مي دهند کشته شدگان جنگي به ويژه سربازان گمنام را بجاي دفن در قبرستان ها، در مراکز شهر به خاک بسپارند. اکثر کشورهاي دنيا براي سربازان جنگي خود و مقبره‌هاي آن‌ها ارزش ويژه‌اي قائل هستند. برخي کشورها ميادين اصلي را براي اين کار انتخاب کرده و برخي ديگر دانشگاه را (به عنوان مرکز حضور جوانان) براي اين نماد هويتي انتخاب مي کنند:

 

گارد احترام براي سربازان بي‌نام کاخ کرملين

در کنار ديوار غربي کاخ کرملين و در محدوده باغ الکساندر ، يک مقبره قرار دارد که متعلق به سربازان گمنام است که در هنگ کرملين خدمت مي کردند. اين سربازان در دفاع از مسکو در جريان حمله آلمان نازي به مسکو کشته شدند و همگي در ضلع غربي و روبروي قبر لنين و در فاصله بسيار نزديک با آن دفن شدند. از سال ۱۹۷۷ دولت شوروي يک گارد احترام براي اين مقبره تشکيل داد که همه ساله با تشريفات خاصي به اين مقبره و همچنين قبر لنين اداي احترام مي کنند. اين مراسم يکي از جاذبه هاي گردشگري روسيه است و سالانه هزاران نفر براي بازديد از باغ الکساندر و مقبره لنين و سربازان گمنام و همچنين مراسم ويژه گارد احترام به مسکو و ديوار غربي کرملين مي آيند و از اين مراسم و از اين مکان ها بازديد مي کنند. عکس زير اداي احترام پوتين، رئيس‌جمهور روسيه را به اين سربازان گمنام نشان مي‌دهد. 
 

RIAN_01115344.LR.ru.jpg

 

دفن سربازان گمنام در قلب فرانسه 

ميدان اتوال (شارل دوگل) که اصلي‌ترين نماد فرانسه محسوب مي‌شود، در اصل سمبل ايثار حدود يک ميليون سرباز فرانسوي است. اهميت اين ميدان تا حدي است که رهبران ساير کشورها براي اداي احترام بايد به اين ميدان بروند.

36046noteTravel.jpg

 

يادبود سربازان گمنام در دانشگاه‌هاي مطرح دنيا

در بيشتر دانشگاه‌هاي جهان براي سربازان جنگي خود مراسم يادبود برگزار مي‌کنند. برخي مثل دانشگاه مي‌سي‌پي‌پي به تدفين اين کشته‌شدگان مي‌پردازند. در محوطه اين دانشگاه بيش از ۷۰۰ تن از کشته‌شدگان جنگي دفن شده‌اند! نام افرادي که هويت آن‌ها مشخص بوده است، بر روي يادبودي که در مرکز اين گورستان قرار دارد، نوشته شده است. 
 

872_orig.JPG

اما بيشتر دانشگاه‌هاي ديگر به علت گذشت سال‌ها از جنگ و دسترسي نداشتن به پيکر اين سربازان به نصب يادبودي بسنده کرده‌اند. 

 

دانشگاه کاروليناي شمالي 

دانشگاه کارولينا با ساخت و نصب يادواره‌اي از کشته‌شدگان دانشگاهي خود به بزرگداشت آن‌ها مي‌پردازد. 
 

865_orig.bmp

866_orig.bmp

 
بر روي اين لوح نوشته شده: «تقديم به فرزندان اين دانشگاه که به خاطر ملتشان در جنگ سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵
 جنگيدند و آن هايي که زندگيشان به ما درس‌هاي فرمانده بزرگ را آموخت که کلمه وظيفه، بلندمرتبه‌ترين کلمه در زبان انگليسي است.»

 

کالج oberlin، اوهايو آمريکا

اين بنا نيز يادبود کساني است که از اين منطقه کشته شده‌اند. بر روي اين يادبود نام ۹۶ سرباز نوشته شده است که ۵۵ نفر از آن‌ها دانشجوي همين دانشگاه بوده‌اند. 
 

871_orig.JPG

 

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه کانادا «بناي يادبود سربازان» را براي زنده نگه داشتن ياد ۱۱۸۵ سرباز خود ساخته است. اين سربازان که دانشجوي همين دانشگاه بوده‌اند، در جنگ‌هاي جهاني اول و دوم جان خود را از دست داده‌اند. 

867_orig.jpg

 

دانشگاه Caen در شهر Caen  فرانسه

در اين دانشگاه يادبودي به شکل  ققنوس ساخته شده است. لوگوي اين دانشگاه نيز الهام گرفته از همين موجود افسانه‌اي است. علت انتخاب ققنوس از اين جهت است که يک ققنوس جوان از خاکستر ققنوس پيري که خود را آتش مي­زند متولد مي­‌شود. اين دانشگاه طي بمباران نبرد معروف شهر «caen» فرانسه در جنگ جهاني دوم به کلي نابود شد، ولي اين نبرد بزرگ يکي از راه‌­هاي پيروزي متفقين در مقابل آلمان نازي مي­‌شود و اين دانشگاه مجددا پس از جنگ، بازسازي شده و به ياد دوران جنگ و کشته‌­هاي اين دانشگاه، اين يادبود ساخته مي­شود و لوگوي دانشگاه نيز از همين موجود برگرفته مي­‌شود.

873_orig.JPG

 

دانشگاه Queen، بلفاست ايرلند شمالي 

اين دانشگاه نيز يادبود کشته‌شدگان جنگ جهاني دوم را مقابل ورودي اصلي دانشگاه خود قرار داده است.  

876_orig.JPG

 
کد مطلب:590 پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html